Opozorilo!

VSE FOTOGRAFIJE NA TEJ STRANI SO AVTORSKO ZAŠČITENE. ZA VSAKRŠNO KOPIRANJE ALI OBJAVLJANJE FOTOGRAFIJ KONTAKTIRAJTE AVTORJA!

8. feb. 2012

ŠKOTSKA II. - Edinburgh

Vožnja z avtobusom, kjer so se zamenjali trije šoferji pa še jaz sem dobil sopotnico in butajoč z glavo ob okno sem se zbudil nekje v škotskem nižavju. Kljub neprespanosti me je prebujajoče sonce in zeleno podeželje, posejano z malimi hišami ter belimi ovcami, dodobra predramilo. Nori vožnji voznikov smo se imeli zahvaliti, da smo prispeli  v prestolnico Edinburgh predčasno. Škoti ime izgovarjajo nekako takole: "Edinbruu", če se prav spomnem :)


Verjetno vsi poznate tisti občutek, ko se par ur voziš in nato vstaneš, no mi smo se vozili slabih 9ur brez, da bi se ustavili, razhodili tako, da sem imel kljub mladosti precej težav. Svoje pa seveda naredi še sprememba temperature, ki je bila skupaj z vetrom na meji grozljivega.

Samo mesto me je vseskozi spominjalo na neko kuliso v srednjeveškem filmu sploh, če se sprehodiš po Royal Mile. Je pa res da moraš imeti precej domišljije, da odmisliš vse nadležne turiste - predvsem kitajce in japonce, ki nekako ne spadajo v ta del sveta :D 

Za spanje priporočam Castle rock hostel pod gradom. Vzdušje enkratno, malo je gužva v doormih pa še obnavljajo ga, sama lokacija je prfektna. 


















 1. Old Town v ozadju, spredaj pa Princes street gardens, ki ločujejo UNESCO zaščitena Old town z New townom (l.1800). Parki so vedno polni pa naj ljudje zgolj sedijo, hodijo ali pa tečejo (zjutraj ob 7.00, ko sem sam čakal na odprtje hostla oblečen v vse, kar sem imel so tekli v kratkih majicah in hlačah :)

 
















 2. Ena glavnih znamenitosti je grad, ki se nahaja na koncu Royal Mila, na kratko povedano sredi  starega mesta. Popotniki in cena so me prepričali, da si gradu ne ogledam od znotraj. Dvomim, da sem veliko zamudil, vem pa da sem prihranil :)

























3. Glavna ulica se imenuje Princes street in ločuje Princes garden (levo) z New townom (desno).

Na Škotksem sem doživel nekaj primerov, da sem se počutil kot na Balkanu. Eden prvih in najbolj očitnih je zagotovo prečkanje cest. Škoti prečkajo ceste (Princes street je dober primer :) ob rdečih lučeh in tudi tam kjer ni prehodov in to množično (res pa je da pazijo na sebe in ne izsiljuje avtomobilov).

















4. Utrinek s Princes streeta. 

Najdaljši pohod je predstavljal relacijo Royal Mile - Dean village - Leith - Arthur Seat (priznam, da nisem šel na glavni vrh :) upam, da tega ne boste ponavljali :) - sam sem precej časa porabil za preklinajanje moje "fantastične" zamisli. Dean village si zasluži ogled, pot med njim in morjem pa zagotovo ne. Do Leitha uporabite avtobus na Arthur Seat pa pojdite, ker se splača. 


















5. Dean village je presenečnje sredi mesta, mala dolinica preko katere teče potok, obkrožena z starimi zgradbami. Vse skupaj pa zelo mirno, brez azijcev :D


















6. Po dveh urah sem se s težavo primajal ob potoku do Leitha (včasih samostojen, zdaj del Edinburgha). Stari del, kjer so nekoč "parkirale" kitolovke je lep; do plaž nisem šel, pristanišče pa je nezanimivo - industrijsko. 

Po dolgi ulici (nekaj km) po kateri je peljalo ogromno avtobusov, ki jih nisem uporabil sem prispel do parlamenta. Moderna zgradba z bazeni vode in klopmi je pravo zbirališče domačinov. Res kraj, kjer se usedeš in opazuješ.


















7. Ker mi pol dneva hoje ni bilo dovolj sem se povzpel na Arthur Seat (hrib na V Edinburgha). No pravi Arthur Seat se nahaja še 200 m višje. Kot pravi SLovenec sem naredil smrtni greh, da se nisem povzpel nanj, seveda mi ni žal, saj je iz prvega razgled fantastičen.


















8. MUST SEE je tudi Calton Hill. Ne zaradi "akropole" po kateri je Edinburh dobil ime severne Atene, ampak zaradi razgleda. Hrib, če mu Slovenec lahko reče tako, :) se nahaja na koncu Princes streeta/New towna. 


















9. Veter je stalnica Škotske in Edinburgh ni izjema, piha "non stop" in to ni veter kot v Sloveniji, ampak je bolj podoben konstantni burji. Dež je bil prve tri dni ogrožena vrsta tako, da sem se že skoraj pritoževal. No vse skupaj mi je Škotska vrnila z obrestmi v naslednji dveh tednih. 


Par nujnih stvari za ogled: Nacionalni muzej Škotske, sprehod po Royal Mile, nacionalna galerija Škotske, sprehod po New townu, mal za hec po glavni ulici Princes street in parku ob njej, Arthur seats, Calton Hill, Dean village, parlament (notri nisem bil). Glavni grad lahko spustite kot sem ga jaz, saj je drago in baje nič posebnega :)

Upam, da ne bo minilo celo leto preden objavim naslednji del Škotske :)

Za razbitje modro - zelenih odtenkov pa še dve malo drugačni s Princes streeta:






























Prispevek v oblaki - Škotska III: East Neuk of Fife in St. Andrews.


Ni komentarjev: