Opozorilo!

VSE FOTOGRAFIJE NA TEJ STRANI SO AVTORSKO ZAŠČITENE. ZA VSAKRŠNO KOPIRANJE ALI OBJAVLJANJE FOTOGRAFIJ KONTAKTIRAJTE AVTORJA!

15. apr. 2012

ŠKOTSKA III. - East Neuk of Fife in St. Andrews



















Skoraj smešno, ko po treh dneh lepega vremena in tuhtanja ali sploh velja, da na Otoku ves čas dežuje, vstaneš in te val jutranje množice ponese do železniške postaje: Seveda prideš na vlak cel moker :) Prihod na vlak pomeni tudi slovo od Edinburgha, ki me je res pozitivno presenetilo.



Ko sem na otoku Skye pil pivo s Škotoma in pripovedoval kje sem že bil sta me samo debelo pogledala, ko sem jima omenil East Neuk. Pa po resnici povedano ne gre za kraj bogu za hrbtom, ampak precej lepo pokrajino severno od Edinburgha. Ima pa to nesrečo oz. srečo, da ni glavna atrakcija Škotske. Nahaja se ob ustju reke Forth, pravzaprav gre za slovenske razmere ogromno delto - Firth of Forth.

Sam sem do East Neuka prišel z vlakom (Edinburgh - Leuchars - s prodajalcem sma se komaj sporazumel do kam želim, na koncu sta naju rešila kuli in listek - pač izgovorjava je milo rečno hecna) in busom, kjer sem kupil dnevno karto (dayrider Eust Neuk cca 7 funtov). Prtljago sem odložil v hostlu v St. Andrewsu, kjer sem tudi prespal. Druga možnost prevoza so busi iz Edinburgha do St Andrewsa. Torej preskrbljen s karto in rešen bremena "rukzaka" sem pričel z raziskovanjem ribiških vasic - po tem je ta del znan. Iz načrtovanih štirih sem nenamenoma dodal še eno. Razlog pa ker nisem nisem vedel kje moram z busa :)

ELIE

 



In znašel sem se v Elie, ki se od ostalih razlikuje po tem, da je najmanj ribiška. Ob oseki se spremeni v veliko peščeno plažo, kjer se sprehajajo ljudje in živali.Vonj alg in drugih morskih živali, sicer ni najbolj prijeten, izkušnja hoditi po dnu morja pa je vsekakor zanimiva :)


















V vsaki vasici je malo nad morjem postavljena vsaj ena cerkev, obdana s pokopališčem.

ST. MONAS

 

Po dobri uri pohajkovanja sem se znašel v St. Monasu, ime je dobila po cerkvi St. Monas. Med vožnjo je seveda deževalo v vasici pa me je pričakalo sonce - to se je ponavljalo celi dan, vrhunec pa je bila toča ali sneg - nekaj belega in mokrega :)


















Monas je znan predvsem po barvnih kletkah za lov na rakovice, ki so naložene na visokih pomolih.

Druga turistična znamenitost je velik mlin na veter. Možno, da so tudi tukaj poznali kakšenega Don Kihot :)

PITTENWEEM

 

Pittenweem - ime pomeni "The Place of the Caves" je najbolj aktivno ribiško pristanišče. Pomoli kot v vseh ostalih so za naše razmere izredno visoki, saj razlika med oseko in plimo doseže tudi do 5 metrov.


Škotske male trgovinice so prava paša za oči.
Davek plime se kaže v nasedlih ladjah :)






























ANSTRUTHER


















Anstruther pa je največje in najbolj obisakano vasica, čeprav bi se ji bolj podalo naziv naselje oz. malo mesto. V zadnji letih se ponaša z Anstruther Fish Bar-om, kateri je prejel precej nagrad za najbolšo prodajalno znamenitega Fish and Chipsa, vse skupaj pa za sabo prinese precej visoko ceno. Lonely Planet svetuje, da se je boljše na obrok odpraviti v The Wee Chippy, kjer je cenejša in pri domačinih bolj priljubljena destinacija, kjer sem se najedel tudi jaz. Tukaj sem doživel tudi najbolj prijazno dejanje Škotov, in sicer mi je ena gospa pridržala vrata, ko sem bil od njih odlajen cca. 20m. 

V okolici mesta se nahaja tudi skrivni jederski bunker zgrajen leta 1951 in v uporabi do leta 1993, zdaj pa eden glavnih turističnih znamenitosti. Ker gre za plačljivo zadevo me seveda znamenitost ni videla. 
Precej mali čolniček za razburkano morje
Sanjski dom?! V takšnem vremenu zagotvo :)






















CRAIL 

 














Zadnja postaja je bila najbolj reklamirana vasica Crail. Lepa, ampak pusta s parimi domačini in občasnem mimohodu redkih turistov. Crail je tudi meja, kjer se začno golf igrišča. Poleg tega pa je malo stran vojaško letališče.







ST. ANDREWS

 


St. Andrews tretje najstarejše univerzitetno mesto na angleško govorečem območju, eno izmed rojstnih mest golfa in mesto znane katedrale, ki je v ruševinah. Kar pa se mene tiče pa še mesto moje nastanitve. Vsekakor je mesto, ki je vredno ogleda. Med ostalo "ponudbo" je še dolga peščena plaža, ruševine gradu.... za vse skupaj pa potrebuješ še nekaj energije, ki pa je meni tekom dneva še dodobro pošla.

Ni komentarjev: