Opozorilo!

VSE FOTOGRAFIJE NA TEJ STRANI SO AVTORSKO ZAŠČITENE. ZA VSAKRŠNO KOPIRANJE ALI OBJAVLJANJE FOTOGRAFIJ KONTAKTIRAJTE AVTORJA!

9. feb. 2013

ŠKOTSKA VIII. Otok Lewis (Callanish, Uig Lodge)


Zadnji prispevek je obsegal otok Skye. Z slednjega sem se kljub slabi vremenski napovedi spravil na trajekt in po slabih dveh urah prispel na največjega izmed Zunanjih Herbidov - otok Lewis. 

Prvo presenečenje je bilo zagotovo vožnja s trajektom, kjer je raburkan Antlantik 100 metrsko "barko" premetaval sem in tja, da si moral občasno loviti ravnotežje. Udobni sedeži, občasno srečenje kakšne ladje, valovi in ptiči so pripomogli, da je čas minil hitro. V notranjosti ladje pa turisti, domačini, župnik in seveda udobni sedeži.



Prihod v Tarbert - pristanišče in največje mesto na otoku Hariss


Zunanji Herbidi so resnično posebni. Razdalja od matične celine je tako dolga, da so oblikovali svoje skupnosti, ki so močno povezane, obenem več kot 60% ljudi govori gelščino. Tempo življenja je počasnejši, na severu ima močan vpliv protestanska vera na jugu pa katoliška, kjer pa nima tako velikega vpliva na življenje. Vseh otokov je več kot 100 sam pa sem si ogledal predvsem največjega - Lewis in mali del Harrisa. zanimivo je da je to en otok, ki je na južnem delu zoožan, no in tam se začne Harris :)  Lewis je na splošno manj hribovit in možno močvirnat, kar je podlaga za velika šotišča, s čimer se večina ljudi tudi ogreva. Hariss pa je bolj hribovit, na zahodni strani pa ima precej peščenih plaž.

Pristal sem v Tarbertu in se z busim odpeljal do največjega mesta na Zunnjih Herbidih - Stornway. Tam sem 2x prespal, vmes pa sem si ogledal nekaj del otoka. Mesto je predvsem ribiško, ker pa je poleg vsega še "prestolnica" je vanj nametanih še nekaj industrijsih, gospodarskih in ostalih dejavnosti. Nimam niti ene slike tako ,da že to nekaj pomeni - ni preveč lepo ;)



Glede hostla obstaja malo zmešana zgodbica. Na Skyu sem preko maila rezerviral hostel v Stornowayu, ker pa se niso javili sem poklical v drugega in se dogovoril, da pridem tja. Vmes sma se z lastnikom slišala še 2x, ampak... V Stornowayu me je na ulici ustavil fant me ogovoril z mojim imenom in me skozi trgovino z oblekami poslal na drugo stran ulice v hostel :) Cel vesel sem plačal in se namestil, nato pa prebral v brošuri, da gre za hostel, katerega sem rezerviral po mailu. Upam, da lastnik drugega hostla ni bil preveč jezen, ker me ni bilo na spregled :D 

Callanish 

Kamni stari tri milijarde let, ki so jih postavili pred cca 5000 leti. Gre za svetišče podobno kot v Stonehengeu, ki pa je manj znano, manj obiskano in brezplačno. V bližini je sicer še nekaj manj ohranjenih podobnih primerkov, enega sem si seveda moral ogledati :)



Uig Lodge / Ardroil Beach

 

Ena največjih plaž (cca 3x1.5km), kjer pa se kopa bolj malo ljudi :) Odločil sem se, da jo želim videti in sem jo. Zaradi nemogočih avtobusov, ki jih praktično ni sem štopal, in sicer prvič v življenju. Tisti dan sem se peljal z:

- Nemcem, ki je bil sam na dopustu - malo zagrenjena oseba
- Domačinko, ki mi je skušala najti nadaljni prevoz v bližnji trgovini
- Parom iz Anglije, ki je bil na potovanju po Zunanji Herbidih
- Domačinom, ki je peljal s kombijem jajca v Stornoway :)
Skupaj pa so mi omogočili prevoz iz Callanisha do Uig Lodga in nazaj v Stornoway.

Uig lodge ozirma plaža Ardroil se seveda med plimo možno zmanjša, kar sem občutil tudi jaz. Sam sem želel prečkati celotno plažo od juga proti severu, vendar me je presenetila voda, ki je prišla od nikoder. Tako, da sem mora na žalost nazaj o isti poti :/ Ah pa še nekaj, prvič sem videl in občutil kako moker pesek leti po zraku, veter je bil namreč neznosen.










Ni komentarjev: